چکیده:

هدف: توسعه ی انسانی را می­توان مدرن ترین روش توسعه دانست. اگرچه شاخص های توسعه ی انسانی که برای پیاده سازی مدیریت منابع انسانی(HRM) اسلامی پیشنهاد شده اند، برای درک جامعه ی توسعه ی اسلامی کافی نیستند. هدف این مقاله، بررسی شاخص های مدیریت-اسلامی از توسعه ی انسانی است که از دید اسلام و قرآن،  مبتنی بر HRM است.

طراحی/متودولوژی/روش: این مقاله از متد علم تفسیر استفاده کرده و این سؤال را در نظر می­گیرد: از دید اسلام، شاخص های مدیریت-اقتصادی منابع انسانی چیست؟

یافته ها: با استناد به اصول و اهداف توسعه ی انسانی، تعاملات اقتصادی بین فعالان مسلمان و از دید اسلام مورد تحلیل قرار گرفته است و یک شاخص مدیریت-اقتصادی مناسبی در بین شاخص های مورد نیاز ارائه شده است، که از طریق برنامه ریزی اقتصادی صورت گرفته است.

 اصلیت/ارزش: در روش اسلامی، توسعه ی انسانی در زمانی رخ میدهد که قابلیت های یک شخص بهبود پیدا کند به گونه ای که بتواند تناقضات بیرونی و درونی و تعارضات را مدیریت متد و گامی را به سمت اعتقاد و درستی در مسیر عدالت بردارد تا بتواند به خدا نزدیک شده و زندگی طبیعی خود را با هیئت طیبه جایگزین کند.


دانلود رایگان مقاله


عنوان انگلیسی مقاله: Human resource management based on the index of Islamic human development The Holy Quran’s approach
عنوان فارسی مقاله: ترجمه مقاله مدیریت منابع انسانی، مبنی بر شاخص توسعه ی انسانی اسلامی (روش مبتنی بر قرآن کریم) 
دسته: مقالات علمی و ISI
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12


ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.


10500 تومان 


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید