ماشین سنکرون
9000 تومان
دور نمائی از ژنراتور
۱)پوسته
۲)ورقه های هسته شامل سیم پیچ
ورقه های هسته در پوسته بصورت فنری مونتاژ شده اند. در چنین حالتی ، بیشتر از لرزشهای هسته به فونداسیون فرستاده نمی شود. بنابراین با بکارگیری دو نقطه آویزان (معلق) هدایت و مستهلک میشود.
سیم پیچ استاتور، متشکل است از سه فاز، دو قطب، نوع رویهم و گام کوتاه.کویلها متشکل هستند از تعدادی استرند (کنداکتور) مسی توپر (جامد). هریک از این استرندها یا پیچکها توسط دو لایه داکرون اپوکسی و فیبرهای شیشه ای عایق بندی شده اند. یک دسته از استرندها (که کویل را تشکیل میدهد)، بر طبق روش روبل (ترانسپوزه) برای کاهش تلفات جریان چرخشی ، بهم پیچانده شده اند. عایق اصلی سیم پیچ استاتور تشکیل شده از نوار کاغذ میکا که روی آن از یک لایه فیبر شیشه که از قبل با رزین اپوکسی خورانده شده، تشکیل شده است. این نوار، بدور یکدسته از استرندها (کویل) پیچانده شده تا عایقی یکدست و یکنواخت را در طول شیارها و سوراخهای انتهای آنها ، ارائه دهد. حبابهای حبس شده هوا که در خلال نواربندی وارد کویلها شده اند توسط جریان گردشی وکیوم بیرون کشیده میشوند، و بعد با فشار و گرما برای پولیمرایز کردن رزین ها روبرو میشوند. در آخر ، سطح با نوار هادی کامل میشود که دارای ویژگیهای متفاوتی است در قیمت شیار و در پیشانی کویل، تا حفاظت کرونا مناس و درجه بندی بدست آید.
همچنین عایق بکار رفته شده دراین سیستم کلاس اف( f) می باشد و تحت شرایط بهره برداری ، عایق از خواص پایداری طولانی مدت الکتریکی و مکانیکی قابل توجهی برخورد است. بدنبال جاسازی آنها درون شیارهای استاتور، کویلها بوسیله پکیرهای موجی سمت هادی ، مسدود میشوند، بین ته و بالای کویلها ،
جداکننده ای جاسازی شده که در جایگاهی مطمئن ، سنسور جهت سنس نمودن درجه حرارت قرار گرفته است. با درمیان قرار دادن نوارهای فنری موج دار شعاعی، گوه ها ، کویلها را درون شیارها می بندند. این مواردآخریک نوار موج دار فنری تشکیل میدهد که باعث محکم نگهداشتن کویلها در شیارها میشود. سپس کویلها بوسیله جوشکاری خاصی ( که بریزینگ نامیده میشود) به یکدیگر متصل میشوند و با درپوشهایی که با خمیر عایق پرشده اند، عایق بندی میشوند. اتصال بین گروههای کویل توسط کویلهای
مسی عایق شده با همان سیستم عایق کردن یک کویل ، صورت میگیرد. ترمینالها از کویلهای مسی مربع شکلی (چهارگوش) هستند، با سوراخهایی برای بستن کابل (یا فلکسیبل) . سیستم عایق بندی کردن، خاصیت دای الکتریک قابل توجهی و حرارت خوبی به سیم پیچ میدهد. دارا بودن این مشخصات ، عمر زیادی را برای سیم پیچ گارانتی میکند. کلیه متریالهای استفاده شده در استاتور، از عایق کلاس F می باشند که دارای خاصیت شعله نگیر و خود خاموش کن هستند.
اجزای اصلی روتور عبارتند از :
۱-بدنه روتور
۲- سیم پیچ روتور
۳-سیم پیچ خفه کننده (تضعیف کننده)
۴-حلقه های جمع کننده (ریتینینگ رینگ)
۵- هواکش ها (فن ها)
از یک فولاد یکپارچه با آلیاژ مرغوب درست شده است و با چکهای لازم و زیادی که در هنگام ساخت توسط شرکت آنسالدو(طراح و سازنده نیروگاه) انجام میگیرد، خواص مغناطیسی ، شیمیائی و مکانیکی این قسمت مهم ماشین (بدنه) معین میگردد. اتصال با توربین، انجام شده است بوسیله ، یک آلیاژ یکپارچه که در انتهای شافت قرار گرفته. جهت جاسازی سیم پیچ در بدنه روتور، شیارهای مربع شکلی داخل بدنه روتور برای سیم پیچها مهیا شده است. انتهای شافت یک منفذ محوری هم مرکز دارد که تا بدنه روتور امتداد می یابد و با دو سوراخ جهت اتصال جریان تحریک همراه است.
جزئیات کامل :
عنوان کامل : تحقیقی بر سیستم تحریک و راه انداز ژنراتورهای نوع Ty 10546 در واحدهای گازی نوع V 94-2
تعداد صفحات : 95
دسته : برق، الکترونیک، مخابرات
توضیحات : پایان نامه کارشناسی رشته مهندسی برق – قدرت
فهرست
ژنراتور
ماشین سنکرون
دور نمائی از ژنراتور
استاتور
پوسته
سیم پیچ استاتور
روتور
بدنهء روتور
سیم پیچ خفه کننده
حلقه های جمع کننده
هوا کشها
سیستم خنک کننده
مسیر هوا خنک کن در استاتور
مسیر هوا خنک کن در روتور
فیلترهای جبران کنندهء هوا
کولرها
یاتاقانها
روغن کاری
کنترل نظارت حرارتی توربین
رینگهای لغزشی و نگهدارنده های زغالی
بهره برداری
بهره برداری کلّی
سیم پیچ استاتور
روتور
هسته استاتور
پایداری و تثبیت وضعیت
اختلاف انبساط سیم پیچ استاتور و هسته آن
لرزشها و ارتعاشات
راه اندازی ،بارگیری و تریپ
ملاحضات
پیش راه اندازی
اخطار
راه اندازی
دستور العمل های سنکرون شدن
بهره برداری به هنگام پارالل
تغییر در بار راکتیو
تریپ یا قطع مدار
تریپ نرمال
تنظیم اتوماتیک ولتاژ
تنظیم دستی ولتاژ
بهره برداری در فرکانس بالا
بهره برداری در فرکانس کم
خروج از حالت سنکرون
قطع میدان تحریک
تریپ همزمان
تریپ ژنراتور
تریپ کلید اصلی ژنراتور
تریپ ترتیبی
تریپ دستی
برگشت اصلی وتریپ
برگشت دستی
حفاظت های ژنراتور
پلاک مشخصات ژنراتور
تصویر ژنراتور
بخش دوّم
مقدمه سیستم تحریک
تحلیل سیستم تحریک
پل تریستوری
ولتاژ ،جریان نامی
مقادیر نامی سیستم تحریک
مقادیر نامی ترانس تحریک
فیوز ها
اسنابر
کروبار
مقاومت تخلیه
حفاظت های کانورتر
فیوز
حفاظت ماکزیمم جریان لحظه ای
حفاظت اضافه جریان تأخیری
حفاظت جریان نامتعادل
قسمت کنترلی
کارت های سیستم
دیاگرام تنظیم
فاز شیفتر و طراحی آن
آتش گیت تریستور ها
تست تریستور وزوایای آتش آن
ساختار نرم افزا ر
توابع رگولاتور
کنترل ریداندانت
پایانهء عیب یابی
نرم افزار پی سی ترم
فشرده ای از سیستم تحریک با شبکه
تصاویر سیستم تحریک
9000 تومان
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید