چکیده :

از زمانیکه وسایل الکترونیکی بخشی از زندگی روزمره شده اند، قسمت عظیمی از بازار قطعات الکترونیک قابل راه اندازی با باتری را ایجاد کرده اند. رگولاتورهای ولتاژ با افت ولتاژ پایین (LDO) بخش مهمی هستند که فراهم کننده منابع تغذیه ثابت DC برای قطعات دیگر هستند. توان کمتر،نویز کمتر وپایداری بالا ویژگیهای مطلوب یک LDO هستند.
تحلیل جزیی بر روی طراحی LDO های CMOS و طراحی های دو جبران ساز متفاوت در LDO ها در این مقاله ارایه شده است.نتایج تجربی مقایسه طراحی های صورت گرفته برای رگولاتورهای ولتاژ با افت ولتاژ پایین و توان کم جبران سازهای قابل برنامه ریزی و LDOهای جبرانساز موجود نیز بیان شده است.
ابزارهای جبران ساز طراحی شده نشان دهنده یک پاسخ انتقالی سریع و پایداری زیاد در تمام سطوح خروجی های قابل برنامه ریزی هستند. تراشه های آزمایشی ساخته شده با استاندارد  0.35µm  تکنولوژی CMOS فراهم کننده پارامترهایی مهم در رگولاتورهاست. مثل پاسخ انتفالی، تنظیم بار، تنظیم خط، نسبت حذف توان تغذیه(PSRR).

45000 تومان


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

مقدمه

زمانی که پراکندگی توان به میزان کم،بازده بالا و نویز کم ویژگیهای مورد نظر باشند، یک رگولاتور ولتاژ قابل برنامه ریزی بخش اساسی و مهم وسایل الکترونیکی قابل حمل خواهد بود.

رگولاتورهای ولتاژ به دو دسته کلی تقسیم میشوند:رگولاتورهای ولتاژ خطی(LVR) و مبدل های قدرت حالت سوییچینگ(SMPC).SMPC ها به دلیل هزینه بالا، امکان وجود تداخلات الکترومغناطیسی (EMI)، ریپل ولتاژ خروجی زیاد و نویز بالا در ابزارهای الکترونیکی قابل حمل کاربرد زیادی ندارند. از طرف دیگر LVR عرضه کننده ویژگی هایی نظیر ریپل ولتاژ خروجی بسیار کم، فششردگی  و نویز خروجی کم هسنتد. افت ولتاژ کم در رگولاتورها(LDO) به منزله کمترین افت ولتاژ در کل مدار است. به عبارت دیگر LDO بیشترین بازده توانی را در میان LVR ها دارد. LDO ها بطور گسترده در ابزارهای الکترونیکی که از باتری تغذیه میکنند استفاده میشوند. که به این ترتیب کمترین میزان نویز را دارا میباشند و این خود فاکتور مهمی به شمار می آید. منظور از وسایل تغذیه شده با باتری ها وسایلی است که با استفاده از LDOها طراحی شده اند.

بنابراین، پاسخ فرکانسی به سیستم های LDO به طور وسیعی وابسته به شرایط بار است.مقاومت بار به شدت بر روی موقعیت قطب ها تأثیر گذاشته و و منجر به از دست رفتن پایداری در طی کاهش لبه فازی(phase margin) میگردد. پس پایداری در سیستم هایLDO مهمترین مسأله در طراحی آنهاست. برای جبران سازی قطب به منظور داشتن لبه فازی زیاد میبایست یک توپولوژی فیدبک را معرفی کرد.

در این مقاله دو طرح جبران سازی متفاوت به صورت همزمان بیان خواهیم کرد. در یکی از مقاومت های سری معادل (ESR) خازن بارگذاری برای داشتن بهره ثابت استفاده میشود. دیگری از یک خازن داخلی برای پایداری بهره استفاده میکند که این شیوه توسط یک دانشجوی کارشناسی در دانشگاه TEXAS A&M بنام Abraham Islas بیان شد. هدف از این شیوه توصیف کردن تحلیل ها و مقایسه کارآیی دو طرح ذکر شده است.

در بخش اول، یک توضیح کلی راجع به اساس رگولاتورهای ولتاژ خطی، طراحی CMOS LDO ها، ارتباط و شیوه های جبران سازی بیان خواهد شد. در بخش دوم، پارامترهای تست و خصوصیات برد چاپی مدار(PCB)  مورد بحث قرار میگیرد.

در بخش سوم، نتایج آزمایشات تجربی بیان میشود. در بخش چهارم، نتایج و برنامه های آینده بیان خواهد شد.


دانلود رایگان مقاله


عنوان انگلیسی مقاله: ANALYSIS AND CHARACTERIZATION OF A PROGRAMMABLE LOW-DROPOUT REGULATOR
عنوان فارسی مقاله: ترجمه مقاله تحلیل و توصیف رگولاتورهای قابل برنامه ریزی با افت ولتاژ کم
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 29


ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.


45000 تومان


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید